24 oktober 2012

Mörkt ute

Jaha, då har jag ridit höstens första pass i strålkastarljus. Och fler lär det väl bli nu när vi ställer om till vintertid i helgen. Gillar verkligen inte allt det här mörka...

Ridningen kändes i alla fall riktigt bra idag. Bazze var "på tårna" på ett bra sätt. Mycket lyhörd och framåt för hjälperna :-) Är så härligt de gånger jag rider själv och känner att jag faktiskt får till det på egen hand. Idag kunde jag rida i en högre form och med riktigt mycket energi i alla gångarter. Jippie!

Något jag retar mig på är dock att jag har börjat tappa stigbyglarna titt som tätt. Blir galen på mig själv! Hoppas att det blir bättre med ny sadel (som jag räknar med att hitta snart) Kände stor skillnad när jag provred Jennys sadel häromdagen. Gillade den verkligen... Kanske blir det en sådan... :-)

Tjenixen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar