22 oktober 2012

Klippning på schemat!

I kväll stod det klippning på schemat för Baltazar. Några av er kanske minns när jag klippte Pamina förra året - och hon såg ut som om hon fått fläcktyfus.... Med tanke på det och eftersom vi ska åka iväg i helgen, så hade jag frågat Ewa om hon kunde hjälpa till. Och det kunde hon :)  
Men nästa gång, när vi bara ska hålla oss hemma, så ska jag öva mig på att klippa igen...
Då sätter vi igång!
Gamla ägarna har berättat att Bazze brukar stå och sova när han klipps, men det var ändå lite spännande att se hur han skulle reagera på klippmaskinen. Jag tror inte ens att han viftade på öronen när den dånade igång... Det är min kille det! Han stod och dåsade och brydde sig inte det minsta under tiden som Ewa jobbade sig runt honom. Valde att göra en halvklippning (eller vad det heter)... och han blev så fin :)
Halvvägs.... Bazze sover...

Hann med att rida också tillsammans med Ewa och Lorten i ridhuset. Jag provred en ny sadel, en Morris and Nolan som jag tycker var riktigt bra. Den gav tex ordentligt stöd för låren (typ), så nu förstår jag vad Sophie menade när hon sa att min nuvarande sadel inte ger något stöd. Den har ju typ ingen stoppning kvar för att hjälpa skänklarna i rätt position.... Innan jag bestämmer mig så vill jag dock vänta in att Sharpman kommer för sadelinprovning. Det är en bekant som säljer sadeln jag provade idag - så jag ska kolla med henne om hon vill försöka sälja den på annat håll så länge eller om hon kan vänta... Och så måste jag kolla vad hon vill ha för den så klart...
Nästan färdig :)

Till slut måste jag bara berätta att vår sadelkammare har blivit sååå himla fin! Den har flyttats lite (vi har den i en beredskapsbod) eftersom stallet ska byggas ut och i samband med det så fick vi lite mer plats i den. Sadlar och träns har flyttats till "andra sidan vagnen" och vi har fått in en soffa :) Perfekt att sitta och hänga i för mig som ofta brukar äta lite mellanmål när jag kommer till stallet direkt från jobbet. Tycker så mycket om "mitt" stall och alla människor där :) Snacka om att ge positiv energi!

Nytt i sadelkammaren!
Just det... fick svar på maskprovet också. Jag lämnade in för tre hästar och Bazze och en till hade mask.... Nu ska vi vänta in svaret för de andra och se hur vi samordnar avmaskning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar