7 oktober 2012

I skogen :)

Idag hade Mats (på Ester), Ewa (på Lorten) och jag bestämt oss för att rida ut i skogen. Vi hade en riktig tur med vädret, för solen sken och det var riktigt varmt. Vi red runt Kårklösa, men mer än så vet jag inte riktigt, efter som jag inte kan stigarna alls åt det hållet.
Hela gänget :)

Mats har så klart full koll på alla små stigar och avstickare, så han visade på flera olika alternativ. Tyvärr kan jag inte alls komma ihåg dem, utan behöver ha sällskap ut fler gånger innan jag kan hitta. Det mesta ser liksom likadant ut tycker jag. Gles skog med små stigar som går till höger och vänster....
Mats och Ester

Det var ganska blött ute i markerna, men inte så illa som jag befarat. Baltazar tampade igenom "vattendragen" utan att bry sig nämnvärt, Ester tog sina egna vägar för att försöka komma förbi (över stock och sten) och Lorten försökte komma igenom så fort han kunde (med spring och hopp). Alla hästar skötte sig dock exemplariskt. Ja, alla ryttare också. Hihi....
Ewa och Lorten

Det hade varit kul att haft på "Run Keeper", men det glömde jag... så jag vet inte riktigt hur långt vi red. Men vi var i alla fall ute i 1 timme och 15 minuter konstaterade vi när vi kom hem. Underbart för både hästarna och oss :)
Baltazar i skogen :)

Jag hade tagit med kameran för att ta lite bilder i hagen, nu när solen äntligen var framme. Det blev dock lite för skapt ljus tycker jag, men rätt ok bilder ändå. Bilderna på Baltazar kommer i ett eget inlägg närmsta dagarna.

När jag var klar med alla sysslor så åkte jag vidare för att hälsa på Pamina på Bondesätter. Tyvärr var Cesse och Julia inte där (de var upptagna med annat... ) men jag hittade Pamina i en av hagarna längst med sjön. Vi har inte setts på nästan en månad, så det blev ett kärt återseende från båda håll. Pamina ville gärna stå nära, nära i hagen och mysa. Och när jag gick upp mot grinden så följde hon efter mig nästan ända fram. Hon är så söt min skrutta... Saknar henne...
Pamina och jag i hagen idag :)

Pamina flyttade hem från sommarhagen för någon vecka sedan och det blir nog bra för henne att få lite mindre med mat = inget bete. För mitt lilla matvrak var riktigt rund om magen efter sommaren. Jag tog så klart lite bilder på henne också och som vanligt såg hon mest ut som en åsna. Hihi.... Även dessa bilder kommer i ett separat inlägg under kvällen.

Tjingeling och pling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar