14 oktober 2012

Första tävlingen :)

Idag har Baltazar och jag varit iväg på roligheter - vi har nämligen varit på Hillersta på en träningstävling/inbjudningstävling. Ja, ni som läst här på bloggen sista tiden har väl knappast missat att det var på gång. Haha... Vi red en LB:1 och tro det eller ej, men vi kom på första plats. Minns inte riktigt vår procent (protokollet ligger kvar i bilen) men tror det var 63% någonting :) Förutom rosett, så fick jag också välja ett pris och det blev ett presentkort på Avantia :) 

Nöjda och glada!

Jag var i stallet ett par timmar innan för att hinna schamponera Bazzes ben som har varit i lerinpackning senaste veckorna. De blev väl i alla fall liiite vitare....  Därefter var det dags för Knoppningen! Jag har aldrig gjort det tidigare, men måste nog säga att det inte var så svårt som jag trodde. Men lite tid tog det ju allt pga all tjock man som han har.

Maken och jag skulle lasta helt själva för första gången och det gick superbra. Baltazar bara knatade rakt in i transporten. Tjoho tjohej vad glad jag blev! Det gick precis lika bra när vi skulle hem - och han är så himla duktig när vi lastar ur och går lugnt och fint. Inget kastande bakåt. Bravo Baltazar!
Efter avslutad ritt :)
Det var tio stycken anmälda till klassen, men jag tror att två stycken var strukna = att vi var åtta som red. Jag tycker att min ritt kändes bra, men att Baltazar inte hade så mycket energi som jag önskade. På framridningen kändes det ok, men under själva programmet fick jag jobba järnet för att hålla tempot. Det blev mycket mer driva, driva, driva än vad jag är van vid. Tappade stigbyglarna några gånger pga det... inte kul...

Vi var en hel liten hejaklack från Långkärr (Emma var också där och tävlade Roger). Cesse, Eija-Leena, min mamma, Zanna, Mats... ja en hel del var det :) Nu har jag några konkreta saker som jag vill fokusera på inför nästa tävling. Ska bli spännande att höra vad Sophie har att säga om det hela på torsdag - om hon tycker samma saker som jag :)


Här kommer en liten bildbomb från dagen:



Koncentration!

Mitt i serpentinerna

Ökade skritten - väldigt nöjde med den :)

Galopp!

Mera galopp
Prisutdelning
Så här glad är jag över min fina häst!
Efter knoppad man = ser ut som en permanentad tant! Obs kolla tungan :)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack :-)
      Ja, det trodde jag inte innan jag åkte dit. Så att det gick så bra var verkligen en kul bonus :-)

      Radera
  2. Grattis än en gång =) Jättefina bilder på er, kul att läsa att allt går så bra och se att ni trivs så bra med varandra. Kram från oss i Ytterby

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Det känns jättekul att äntligen få komma iväg och tävla lite. Hoppas att det ska bli mer framöver :-) Baltazar verkade i alla fall gilla det lika mycket som jag :-)
      Kram till er också

      Radera