31 oktober 2012

Mocka hage

Sedan Lorten och Bazze avmaskades i lördags, så har de gått i en separat hage som vi mockar extra noga för att bli av med alla läbbiga maskar och deras ägg. Jag har semester från jobbet idag och åkte till stallet på tidig förmiddag för att hinna med mockningen i dagsljus. Det är verkligen skönt att barnen numera är så stora att de kan vara själva hemma en stund.

Lorten var vääldigt nyfiken på skottkärran och gick efter och nosade i den som en liten(?) hund. Det slutade så klart med att han välte omkull den och jag fick mocka upp allt en gång till. Sen såg han så där oskyldig ut som bara han kan göra ;) Till sist fick jag ställa kärran utanför staketet och springa fram och tillbaka med grepen för att han inte skulle välta den igen. Så kan det gå :)
Mmm, här luktar det gott!
Nä, det var INTE jag som välte kärran!!

Bazze var så söt i solskenet och vred nästan halsen ur led för att försöka få tag i de sista gröna stråna som finns. De finns ju så klart utanför hagen...
Bara ett grässtrå till... :)

Blir en sväng till stallet i kväll igen - men då för att rida :) Skönt att redan ha klart av alla sysslor och bara mysa och träna...
Min bästa Baltazar och jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar