23 oktober 2012

Träning på en tisdag :-)

Den här veckan blev det träning redan idag, tisdag...

Jag började med en ganska mjuk uppvärmning och därefter låg fokus på att få en form som är högre och mer ihop. Det går väl ganska bra så länge Sophie påminner mig hela tiden, men ett av vinterns mål är att själv kunna rida aktivt och "ihop". Jag har så lätt att fastna i en bekväm och för låg form... Men nästa steg är som sagt på gång :-)

Vi körde så klart igenom programmet inför helgen och det kändes helt ok. Frågan är bara hur jag ska lyckas få till samma fina ridning på tävling? Men det är bara att testa, så går det förhoppningsvis bättre och bättre för varje gång :-) Övning ger ju färdighet sägs det... och så tycker jag ju att det är så kul bara att åka iväg med Baltazar :-)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar