15 oktober 2012

Inomhus

Med tanke på helgen hade det passat bra med en tur i skogen, men så blev det inte pga:
1. Alla jägare, älgar, rådjur, vildsvin, tomtar och troll som huserar i skogen just nu!
2. Det ösregnade och jag hade inga regnkläder med mig!

Satsade i stället på att öva lite NH i ridhuset. Det blev skritt, trav och stanna-övningar med grimma och långt grimskaft. Första gången vi gjorde det "ordentligt" och jag är mycket nöjd med hur lyhörd han är mot mig :-)

På slutet körde jag några "myrsteg", några snabbare steg, några "myrsteg", några snabbare steg osv... Det gick super. Övade också att stå still längre stunder (han blir ju lätt otålig då) och han var koncentrerad och stod still utan att föröka gå iväg.

Känns kul att han lyssnar så bra på mig, för jag tar det som ett tecken på att han accepterar mig som sin"människa" och litar på mig :-). Ska försöka köra mer övningar inom kort...

Svejs!

2 kommentarer:

  1. Hann inte med att gratulera igår till den fina ritten så jag gör det nu istället!! (Jag är så sugen på att rida dressyr.) :)

    mvh/Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-)
      Säg bara till om du vill komma och "dressyra" lite på Baltazar :-)

      Radera