26 januari 2014

Skogen

För ovanlighetens skull, så träffades Sussie och jag först på eftermiddagen idag. Vissa av oss var ju ute på party igår... ;)

Hur som helst så blev det skogen som vanligt på helgerna... Det gäller ju att passa på när vi kan rida i dagsljus. Men oj, vad jag längtar till våren när det är lättare att ta sig ut i skogen när som helst i veckan.

Det var inte så många minusgrader idag, men det blev ändå riktigt ruggigt och kallt när vi red. Jag var barbacka, som oftast på vintern, men blev trots det riktigt kall om fingrar och tår. Det brukar ju annars hålla hela kroppen varm, att sitta på en gosig häst ;) Fick god nytta av de "nedfällbara" ärmarna på jackan idag. Även Sussie har köpt sig en Uhip och verkade nöjd med sin. Så nu matchar vi varandra, hihi..
Påbylsad - men frös ändå...

Jag red med min kjol idag och det fungerade hur bra som helst. Bästa plaggen :)
Ja ja, jag vet att jag tjatar... men de är verkligen super ;D
Sussie o Challe!

Det blev ingen längre tur, bara bort till orangea spåret och tillbaka. Typ 40 minuter eller så...  Hann med en del prat ändå :) och efteråt blev det så klart kaffe i sadelkammaren för att värma upp oss lite :) Mysigt som vanligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar