6 januari 2014

Namnsdag

Ni vet väl vad det är för dag idag. Jo, Baltazars namnsdag!
Det firades med lite extra mycket godis. Mums :)

Lycka att få pussa mule igen efter att inte ha varit i stallet på en vecka!

När sysslorna var fixade så körde maken och jag en lastövning -  och idag visade Baltazar sina gamla vanliga takter och stegade in i transporten med så raska steg att jag nästan inte hann med. Att det sedan gick extra fort ut också har jag överseende med... Ut är ju liksom lättare än in.. ;)

Väntande make ;)
Bazze står fortfarande och "bumpar" på bommen för att komma ut och blir stressad när det inte går fort nog. Tidigare lät vi honom hålla på tills han stod stilla, men nu kör jag istället taktiken att öppna bommen så fort han inte står emot (eftersom jag är rädd att han ska "gå under" och fastna som han gjort en gång). Det gör att han ibland inte fattar att bommen redan är nere och kommer ut med en himla fart. Jag har dock lång lina och kan stå kvar i transporten - och han står helt stilla bara han kommer ut så det är inga problem med att han försöker springa iväg eller så. Duktig kille!

Men hallå - kolla där ute!

Tror båda två är lika nöjda :)

Körde sedan ett pass på banan. Det var verkligen skönt att kunna rida i bara fleecetröja i solen. Trodde att det skulle kännas lite trögt eftersom jag inte ridit på flera dagar, men Ejia-Leena har hållit igång honom fint och han kändes jättefin :) Jag som hade tänkt "ställa o böja" kunde istället köra lite skänkelvikningar och öppna. Jag får till det mer och mer, men vet inte hur jag ska korrigera (mig) när det inte blir rätt.

Galoppen kändes väldigt fin idag och hade ett fint påskjut. Inte konstigt med tanke på att vi var utomhus kanske :)
Finaste!
Avslutade dagen med att mocka hage... Gäller att passa på de dagar som jag är i stallet med dagsljus och så länge det inte är minusgrader...

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Så duktiga ni är som lasttränar. Jag måste också..... Men det är ju så mycket man ska göra hela tiden! Låter som en bra stalldag. Jag hörde vårfåglarna på förmiddagen! 😃

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tränar mest för att jag är så dålig på att "ta det som det kommer". Vet att jag inte reder ut situationen om han vägrar att kliva på - så det är bäst att aldrig låta det inträffa ;)

      Radera