29 januari 2014

Feelgood!

Ikväll blev det ett riktigt feelgood-pass. Det var precis vad jag behövde :-) Utanför blåste det så att det riste i ridhuset och både Baltazar och jag tycker det låter lite halvskumt. Men det gick bra...

Satsade på mycket galopp och att ställa inåt och utåt. Och tempoväxlingar mellan skritt-galopp-skritt. Formen var säkert alldeles för låg och lång, men det var avslappnat och skönt. Baltazar frustade nöjt :-)


Efter passet tog jag ett tag med manen. Den är tjock som på en shetlandsponny - eller hur Sussie ;-) och behöver både kortas och tunnas ur. Så det är ett ständigt pågående jobb... Tur att mr B tycker det är helt ok att jag rycker den :-)


posted from Bloggeroid

2 kommentarer:

  1. Sådär ja, tillbaka till ordningen. :-) låter härligt med ridhus. Jag trivs ju bra i vårt stall. Men nästa gång så hoppas jag på en stallplats med ridhus.
    Det verkar vara ett digert jobb att hålla iordning den tjocka härliga ponnymanen :-D

    / Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, tillbaka till ordningen :)
      Ridhus är för det mesta väldigt skönt... men lite lagom skrämmande när det blåser ;)

      Radera