9 januari 2014

Nja... alltså...

Gud vad jobbigt det är att jag inte kan blogga från mobilen. Det fel jag får finns inte med i "wikin", så jag får väl försöka maila dem och se om jag kan få någon hjälp. Här blir ett superkort inlägg om kvällens träning - så får jag försöka skriva mer i morgon.

Var riktigt taggad inför träningen och var inställd på en bra träning. Blev väl lite si och så med den saken... Redan i framridningen kändes Baltazar lite "tråkig" och sprang med huvudet upp i luften. Hade svårt att få honom bjuda fram mot tygeln och börja jobba med ryggen. Det blev därför mycket fokus på att kunna "placera nacken" där jag vill - i det här fallet lägre. Svårt, svårt... och det var bara några få sekunder jag fick till det. Men det var en bra dag att öva det på, eftersom han var just på "huvudet-i-vädret" humör idag. Nyttigt!

Många tankar i skallen
Sen fortsatte vi med den förvända galoppen - igen ;) Att det ska vara så svårt... Sophie och jag pratade en hel del om när "problemet" uppstod och varför jag behöver jobba så mycket för att komma igenom det. Fick lite att fundera över och vi får se vad det leder till...
Ulrika, det passar dock väldigt bra in på mitt nyårslöfte! Hihi...

Tjingeling så länge - nu ska jag hoppa in i duschen :)

2 kommentarer:

  1. Du får berätta mer för mig nästa gång vi träffas vad ni kom fram till som passar ihop bra med ditt nyårslöfte...blir nyfiken ;).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag göra :-) Kan nog dessutom behöva någon att 'stämma av' med :-) Du, skulle vara utmärka att bolla detta med :-)

      Radera