12 januari 2014

Gilla söndagar!

Ännu en söndag har förflutit - och när det gäller stallet så följde den samma rutiner som vanligt. Nämligen att Sussie och jag möte upp på tidig förmiddag, fixar sysslorna, rider ut i skogen och därefter fikar o snackar. Såå himla mysigt :)
Sussie o jag :)

Idag var det snö och -7 grader. Vinter helt enkelt ;) Jag var extra glad över min Uhip-jacka idag och dess "nedfällbara ärmar". Suverän uppfinning för oss ryttare. I stallet var det ganska lugnt... vi mötte bara Sophie som hunnit rida Roger innan vi ens var klara med sysslorna. Men annars mötte vi ingen...

Spanar efter älgar? ;)
Kallt = barbacka för mig. Eftersom det snöade idag, så blev det också ett fleecetäcke att sitta på. Gosigt om rumpan ska det vara ;) Vi tog Sjövägen bort till orangea spåret och tillbaka. Det var helt tyst i skogen - så där som det blir när snön har fallit. Tyst - förutom Sussi och jag som babblade för att 1. Skrämma älgar... 2. Prata ifatt allt vi inte hunnit säga under veckan. Tihi...

Ingen jättelång ridtur, men det var trots det skönt att värma sig med kaffe i sadelkammaren när vi kom hem :) Snackade om hästar o tävlingar och... jag blev bara så himla sugen på att åka på tävling! Spanade lite när jag kom hem i TDB, men... ja, jag får återkomma om det....

Sussie o Challan
Måste ju också berätta om när vi var och hälsade på Pepsi i går. Han när en liten pudel (Camilla... vad är det nu han är? Mellan? Dvärg?...) som är några månader äldre än Lykke. Jag känner Camilla sedan tiden på Bondesätter och nu tränar hennes döttrar för Sophie samt att hundarna gick på samma valpkurs i höstas.


När vi kommit fram och gått en liten promenad (varpå Lykke hann med att skälla på hästarna så att de stack så långt bort i hagen de kunde... hmm... måste AKUT öva på att få bort detta skällande. HJÄLP någon!! Alla tips mottages tacksamt!!)  så fick hundarna leka i trädgården. Jisses vad det gick undan :) Såå himla kul och härligt att se :) De hade jättekul ända tills... Lykke ramlade ner i en damm med iskallt vatten... Camilla och jag stod bara och gapade, men Viktor var snabbt framme och fick upp henne. Sen blev det språngmarch in i duschen och varmt vatten.

Efter det så busade hundarna vidare inne när vi drack kaffe o pratade. Jättekul att ses och hundarna lekte så fint tillsammans. Så det måste vi göra om :)

Hade en massa annat jag hade tänkt skriva här också idag (känslor och tankar och sånt... hua... ) men det får vänta till en annan dag, för det blev så mycket text här ändå :)

1 kommentar:

  1. Jättekul att det äntligen blev av. De hade superskoj och vi en trevlig stund. Det gör vi gärna om.
    Kram Camilla och Pepsi (dvärgpudel)

    SvaraRadera