23 januari 2014

Inspirerad!

Men ärligt, hur inspirerad kan man bli av att titta på någon som rider? Jo, sjukt inspirerad :D
Speciellt när det är min tränare som sitter på min häst - samtidigt som hon rider igenom de övningar jag tränar på och förklarar vad hon gör för att det ska bli rätt. Lägg därtill att hon gick igenom några galoppövningar som blir en utmaning för mig att klara av. Men som är precis vad jag behöver att sitta och "fnula" med på egen hand.

Jag vet att jag är tjatig - men alla borde ha en tränare som Sophie! Ja, kanske inte just hon - men någon som är så inspirerande och engagerad och passar ihop med ryttaren. Hon verkar tycka det är lika kul som vi elever med träningarna och går verkligen upp det. Älskar't!

Trött Baltazar efter träning

Både Eija-Leena och jag jobbar med ungefär samma sak just nu. Vi har haft lite svårt att få till det och Baltazar har "stretat emot". Sophie ville känna om det "kändes som det såg ut". Men hon tyckte han kändes jättefin och att det bara är jag och E-L som behöver tränar mer och hitta den rätta knappen.  Hon visade hur det ser ut när han faller in med bogen - och hur det rättas till. Och hur han faller ut med rumpan - och hur det rättas till. Och hur det ser ut när hon lägger ner honom (och vad hon gör för att få det rätt) - och när hon tar upp honom igen.

Sophie hade också tänkt ut några galoppövningar som borde passa mig. Dels hur vi ska fatta förvänd galopp via hörnen och dels en övning att rida i en båge på långsidan. Ja, det är i alla fall dit vi siktar. Idag hade jag fullt sjå att bara ställa utåt mitt på långsidan. Hihi... Men jisses vad jag längtar till att få träna vidare på detta. Tror att mr B också tycker det är kul med nya övningar.

Jag red som sagt på slutet och testade ena galoppövningen och fick ett konkret mål att jobba mot. Lovely! Provade också att lägga ner och ta upp honom - och voila! plötsligt fattade jag hur man ska tänka och kunde göra det. Så jäkla fränt! Sitter liksom och poppar av endorfiner nu. Kommer säkert drömma om ridning i natt. Haha...
Jag och Challe :)

Fixade fina Challe idag också, för Sussie var iväg på annat. Så då fick jag chans att pussa stor-mule :) Mysigt!

2 kommentarer:

  1. Ni är så duktiga och håller på med så avancerade grejor. Kul. Jag blir också inspirerad av det du skriver. 😄
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, duktiga och duktiga... men ganska ambitiösa och viljan finns där att lära oss mer. Hihi...
      Och så är det ju så himla rooooligt :)

      Radera