27 juni 2013

Trääning :-)

Har svårt att sätta fingret på vad vi gjorde på dagens träning, men roligt var det. Och svårt :-)

Sophie konstaterade att jag fortfarande rider för fort och med för liten (ingen?) variation i tempot. Vi började därför med serpentiner och små volter i varje båge. Därefter gick vi in på mittvolten och började öva på 'något' i trav. Tror det gick ut på att få till formen bättre och jag försökte (och försökte och försökte) få Baltazar att sänka nacken ytterligare en liten centimeter. Gick liksom inte, men när Sophie sprang bredvid och visade så fick jag några sekunders känsla av vad jag letar efter. Roligt men svårt - men jag tragglar vidare ;-)

På slutet sa Sophie något i stil med att jag är den första elev hon haft som lärt mig så mycket som jag gjort, utan att egentligen veta vad jag gör. Haha, kroppen är med men jag fattar inte vad jag gör eller varför. Oftast är det ju tvärtom... att man förstår teorin men inte får till det med kroppen. Spännande att se vad som händer framöver, tycker vi båda :-)

Och så har jag i kväll spanat på träns i Hööks-katalogen... Ska nog svänga förbi i morgon och se om jag hittar något jag gillar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar