13 juni 2013

Dags för träning

På dagens träning fick Baltazar jobba ordentligt, för det var Sophie som red ;-) Hon jobbar med att få honom att börja använd ryggen mer, aktivera bakbenen och korta/höja formen. Inte helt lätt om jag förstår saken rätt. Själv har jag ju inte kommit så långt att jag fixar det på egen hand, så all hjälp är välkommen.

Formen ja... Sophie påminde mig om att jag inte ska låta Bazze gå i en för lång form (vilket jag gör mest hela tiden). Ska verkligen försöka vara mer noga med det! Sophie filmade när jag red sista minuterna på slutet och det var verkligen jättekul att se. Såg fint ut :-)

Min kompis Annica kom förbi också. Kollade på slutet av min träning och stannade och snackade efteråt. Kul!!

Tävling i morgon då... Har inga förväntningar på resultatet alls just nu känns det som. Är mest bara kul att få göra oss lite fina och komma iväg. Målet är att komma ihåg programmet och att satsa på en kortare form än sist.

Har förresten bestämt mig att skippa tävlingen på lördag och i stället prioritera sonen och hans fotboll. Behöver verkligen en energiboost - och hoppas att några timmar med familjen kan ge mig det jag behöver! Så, så får det bli... även om det är trist att välja bort sista tävlingen innan mitt "semester-uppehåll".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar