12 juni 2013

Slö och slapp

Idag blev det en slappardag i stallet, men det är ju det som är fördelen med att ha egen häst... Nämligen att det är bara jag som bestämmer vad jag vill göra en viss dag. Träna, rida i skogen eller bara mysa :)

När jag kom till stallet så var Sophie där och vi pratade igenom diverse saker under tiden som jag mockade till Bazze och Challe - och hon fixade i ordning efter att ha ridit. På vägen för att hämta in Ester och Bazze, så fick jag passa på att kika in i Sophies hus som hon håller på att bygga. Oj, vad fint det var! Allt gick i den stil jag gillar - så jag fick lite inspiration att ta med mig hem :)

När jag väl hämtat in Baltazar så hade klockan dragit iväg och blivit lite mer än jag tänkt mig. Jag var inte riktigt sugen på ett träningspass, eftersom det i så fall skulle bli träning typ 6 dagar i rad... Tänkte mig därför en tur i skogen och att jobba lite med att flytta, ställa, böja där. Blev lite inspirerad av min kompis Annica som härom dagen berättade på sin blogg om att hon gärna jobbar med hästen i skogen. Jag vet ju så klart att det är bra, men ofta sitter jag bara och "åker häst" när jag är i skogen. Fast det går ju att utnyttja tiden bättre än så ;)
 
Sover, typ

Nåja, det blev ingen ridning utan istället ett grooming-pass med ordentlig ryktning och ryckning av manen. Baltazar älskar när man pysslar så med honom, så han stod och sov och hade det urmysigt :)

Har förresten kollat upp om jag kan efteranmäla mig till tävlingen på lördag - och det kan jag. Sussie lovar att ställa upp som hästskötare (Tack snälla, söta du!), så det är också fixat. Men... när jag berättade hemma att jag ville åka på tävling på lördag också blev sonen helt förtvivlad eftersom vi planerat att hela familjen skulle följa med och titta på när han spelar fotbollscup. Jag fick precis hur dåligt samvete som helst och nu känns det såklart inte så kul för varken honom eller mig :(
Jag lovade att istället åka och titta på en match han ska spela på söndag... Men det känns inte bra i "mamma-magen"...
Behöver sova på saken innan jag kan/vill anmäla mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar