2 juni 2013

Bärig och fin i höger galopp ;)

Är på väg till sonens fotbollsmatch, men kan inte låta bli att lägga in en kort rapport från dagens tävling. Ser man till poängen, så blev det ett resultat som jag helst vill glömma. Men om jag (i alla fall försöker) se det erfarenhetsmässigt så var det säkert bra. Får väl se vad jag tycker om några dagar när jag hunnit smälta det hela och pratat igenom det med Sophie.

Kort rapport var det ja...
Framridningen kändes riktigt fin och fräsch, även fast det var varmt som bara den. Satsade på en kort framridning och det kändes bra, men jag behöver lägga upp den lite annorlunda nästa gång.

Då kör vi!
På med kavajen och in på banan, då blev det varmt och jag orkade inte riktigt peppa Baltazar. Dessutom var underlaget väldigt djupt och tungt för honom att gå i = programmet kändes segare än framridningen. Men rätt ok. Men... när vi skulle fatta vänster galopp, så blev de höger. Eller blev och blev... jag märkte inte riktigt att han gick i höger förrän vi kom in i volten. Panik! Vad göra? Försökte sakta av till trav och göra en ny fattning - men han lade sig i höger galopp igen..... Jag fick ingen ordning på det trots att jag försökte (försökte väl för dåligt helt enkelt!) så hela den delen gick i fel galopp. Trots det lyckades jag få till både treor och fyror på den delen. Inte så illa för att rida i fel galopp ;)

Ewa och Lorten var också med :)
Nöjd med övriga poäng dock och slutade på 53% och något...

Mina känslor kring dagen lämnar jag just nu därhän... återkommer till det framöver när jag hunnit begrunna det hela lite mer...
Glad ändå? Nä, jag vet inte riktigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar