7 juni 2013

Första dagen

Nu börjar första lägerdagen lida mot sitt slut. Har gjort många trevliga, nya bekantskaper idag :-) Baltazar sköter sig fint, men tycker nog ärligt talat att han fått jobba för lite. Det blir mycket skrotande i hagen och lektionen bestod mest av skritt...

Träningen fokuserar på sitsen! Och det är mycket som känns annorlunda och ovant. Min sadel fick höjas fram för att jag skulle svanka mindre (satt väl som en anka?) och stiglädren kortas ett hål. Höfterna satt fast, skänklarna skulle bak, jag skulle skjuta rygg som en katt... Ja, ni fattar att jag gjorde det mesta fel (liksom merparten av de andra också). Hihi...

Nu drar vi snart vill stugorna och fixar kvällsmat. Blir nog tidigt i säng sen tror jag ;-)

2 kommentarer:

  1. Hmmm, det vare centrerad ridning de håller på med där va?? Det är lite annorlunda, men fantastiskt kul och jag tror också "rätt" sätt att rida...

    Ha det skoj, Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det stämmer. Lite svårt att greppa så här första dagen... Men det är säkert bra, tror jag ;-)

      Radera