24 juni 2013

Hemma igen

Efter att ha varit bortrest några dagar är jag nu hemma igen. Lika kul som det är att vara borta - lika mysig är det att komma hem igen. Eija-Leena och jag hade, för ovanlighetens skull, hand om insläppet idag. Det gick som förväntat = inga problem :-)

Min planerade ritt blev lite förkortad pga ett ösregn, så jag satsade på 'kort tid med kvalitet' när jag väl kom upp i sadeln. Baltazar, som har haft det skönt med skogsturer och vila, senaste dagarna ville inte riktigt jobba som jag tänkt. Jag satsade därför på lösgörande jobb med mycket 'flytta undan' + att jag var noga med att han inte fick bli för lång och låg. Skritt och galopp kändes han fin i, men traven fick jag inte till som jag ville. Ska be Sophie om tips på övningar nästa träning.

På kvällen var jag och hälsade på Pamina och tittade när Julia red lektion. Lika härligt som vanlig att få pussa på min ponny-prinsessa :-) Bilder kommer i ett annat inlägg.

Till sist måste ni titta på bilden ovan igen. Denna lilla fripassagerare fick jag och Baltazar idag när vi var i stallet och fixade i ordning oss. Plötsligt satt han bara där och hängde sig fast. Hur söt som helst :-)

2 kommentarer:

  1. ... och du hann få med pippi på bild också...... :)

    /Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja jag försökte peta bort honom... men då bara fräste han åt mig och knep sig fast ännu mer :-)

      Radera