6 februari 2013

Som en klocka... med "paddar" under magen

Fick hjälp av Sophie att titta på skavet vid gjorden idag. Vi kom på att det sannolikt är en skarv på baksidan av gjorden som skaver. Man kan ju fundera på varför man tillverkar gjordar på det sättet? Nu ska jag köpa en ny gjord, men tills skavet är läkt behöver jag också en padd under gjorden.

Sophie kom med ett väldigt bra tips, nämligen att använda vanliga paddar som man har under benlindor och lägga dem runt gjorden. Mina har dessutom en liten kardborre som håller det hela på plats. Får se om jag nöjer mig med det eller köper en sån där fårskinnstunnel. Hoppas det läker snabbt nu...

I ridningen koncentrerade jag mig på uppvärmningen, eftersom jag känner att det är viktigt för mig att bli säker på den (vilka övningar jag ska använda) innan jag åker på tävling. Därefter red jag igenom L B:1. Baltazar gick som en klocka idag och var så fin, så fin :-)

Längtar verkligen till vår första tävling nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar