11 februari 2013

Läxa!

Idag tränade jag på min läxa - att hitta en bra framridning som funkar på tävling. Det är en riktig utmaning för mig att planera ridningen och därefter hålla mig till planen.

Jag tror att jag vill dela upp framridningen i tre delar. Innan jag börjar ska Bazze vara framskrittad (helst vid hand) i god tid. Därefter följer:
1: Fokus på att ställa igenom/stretcha åt båda hållen, i skritt och i trav. Energi i steget utan att "springa iväg".
2: Tempoväxlingar (skritt/trav) och en kortare form. Galopp i stora volter, fokus på att få den "rund". Stadig på yttertygeln.
3: Mer samling genom att flytta undan + fatta galopp samt förvänd galopp.
Tja, efter det ska vi nog göra succé på tävlingsbanan. Hihi... ;-)

Hade för övrigt en riktig feelgood i stallet i kväll, tack vare stallkompisarna :-) Kändes som om "alla" var där och ni får mig alla att må så himla bra. Tack ska ni ha :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar