3 februari 2013

Ridturen som blev en tummetott...

Dagens planerade ridtur i solsken blev till - ingenting...

På förmiddagen hörde Annica av sig och undrade om jag hade lust att rida hem till dem (vi har pratat om det lääänge), de skulle komma och möta mig på halva vägen. Det lät som en utmärkt idé, men jag var lite tveksam om jag skulle hinna eftersom jag behövde vara hemma kl 16. Om jag skulle lyckas rida iväg kl 14 så skulle jag dock hinna, tänkte jag. Men... innan vi väl kommit iväg hemifrån så var klockan närmare halv två och jag fick boka av "mötet" med Annica. På väg till stallet så träffade vi dock på henne, hennes dotter och Ferarri som var ute och promenerade/red :) Vi gör ett nytt försök nästa helg när jag inte har så mycket annat för mig...
My handyman... ;)

Hade med mig maken upp till stallet idag eftersom det var dags för "månadens lastning". Började dock med att han fick hjälpa mig att få upp plasten runt spålbalarna. Det är lite krångligt när det är så högt upp, men han fixade det galant :)

Därefter blev det lastning. Lasta in, köra en liten sväng, lasta ur! Det gick galant och även om Baltazar hade lite mer bråttom ut idag än vad vi tänkt oss, så var det inte så att han slängde sig. Han väntade bara inte på klartecken innan han gick ut. Men han får klart godkänt ändå :) Det är jätteskönt att vi alla tre börjar bli så vana vid att lasta, för när vi väl ska iväg på tävling så behöver jag i alla fall inte fundera över hur lastningen ska gå. Skönt!

Vi är proffs på lastning nu ;)

Mannen åkte hem för att hämta barn och jag fortsate med stall-sysslorna. Insåg att jag nog inte skulle hinna rida så långt, men om jag skyndade mig på skulle jag hinna ut en halvtimme i alla fall. Men, ni vet hur det är... helt plötsligt så står man och pratar med någon och så har minutrarna runnit iväg. Det blev till slut ingen ridning alls för mig idag, men det får jag ta igen i morgon :)
Va? Ingen tur i skogen..?

Zanna meddelade också att hon hade rabatt på träns, pannband, handskar, strumpor och sånt från sin butik "Shop on road". Jag har funderat på ett träns till... och handskar skulle jag också behöva ett par nya... Ska kolla i morgon och se vad jag hittar...

Köpte i alla fall två stycken "rid-rosetter" till min tävlingsutstyrsel. De här två var ju faktiskt helt ok och inte så där fåniga som övriga jag sett. Den lite "plattare" sammetsrosetten tänkte jag not försöka göra om lite och byta ut "hästen" mot en stor "bling-bling". Då tror jag att den skulle passa min stil perfekt :)
Fåniga? Nä, inte så farligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar