20 februari 2013

Favorithäst i repris - Poppen Dick

På min förra blogg, hade jag några inlägg om gamla favorithästar. Jag vill ju inte att någon ny läsare ska missa det, så här kommer de i repris.

Först ut är Poppen Dick som gick på Åby ridskola på 80-talet. Han var min favorit och jag fick ha honom i fred eftersom nästan ingen annan gillade honom. Han var väldigt skumpig i traven, minns jag och så var han ganska "benig". Snäll var han i alla fall och han var den första häst som jag blev riktigt förtjust i.
Några månader innan han togs bort, så blev jag också skötare på honom. Oj, vilken lycka det var :)


Poppen Dick

2 kommentarer:

  1. Märkligt namn det där! ;)
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja det har du rätt i :-) Har inte tänkt på det innan... :-)

      Radera