27 februari 2013

Konkurs och hovis

En av ridsportbutikerna här i stan har gått i konkurs. Synd, för jag gillade dem och handlade där rätt mycket. Hur som helst har de nu 50% på hela butiken - och jag var så klart tvungen att åka dit och titta. Kom hem med bla ett nytt täcke och två pannband. Fina! :-)

Sedan var det stallet och hovis. Dessförinnan hann jag med att rida igenom Baltazar. Kändes ok med tanke på att jag inte ridit på nästan två veckor. Sophie red Zigge samtidigt, men hade ändå tid att coacha mig :-) Det är verkligen lyx att ha sin tränare på gården :-)

Såg tyvärr att skavet på vänstersidan var värre. Vill inte att det ska bli till ett sår :-( Får väl i värsta fall bli så mycket barback som möjligt framöver...

5 kommentarer:

  1. Tänkte... Om någon har bra tips mot skav så hör gärna av er. Har ludd på gjorden, ger B-vitamin och "sträcker" frambenen efter sadling. Kan man göra något mer?

    SvaraRadera
  2. Aj då, har du någon annan gjord? den ganske inte ligger på samma ställe. Min gjord är super mjuk den kan du låna. välj den andra sadeln till skavet är läkt, passa dig så det inte blir som på Nobban.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag skulle avstå sadel i någon vecka och smörja varje dag med Vegebom. Bästa salvan, enda som behövs för ALLT!
    hälsn. Annica

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen. Får plocka fram min gamla gjord ett tag. Annica: var kan man hitta den där salvan?

    Vi funderar på om det kanske inte är sadeln som skaver. Han hade ju både sadel och gjord samt var nyklippt flera månader innan detta dök upp. Får se hur det ser ut efter i kväll, annars åker sadeln av fyra ett tag.
    /Jenny

    SvaraRadera
  5. Tja, Avantia har ingen salva kvar. Min senaste burk köpte jag för två veckor sedan på Östergyllen. Även "hon i Ljunga" brukar ha. Annars så kan man skicka efter på nätet. de levererar snabbt. Lite dyrt men drygt. Och som sagt, funkar till allt. (Flugorna går inte på den till sommaren.

    Kunde inte låta blir att åka och handla på Avantia jag också. Fick bli två fina och dyra schabrak till Rari, E Ferrariröd vattenhink till samma häst, ett par märkessridstrumpor till Frida och en fleecefodrad jacka till mig. Jag kompenserar upp liksom..... ;)

    /Annica

    SvaraRadera