1 mars 2015

Dressyrkurs dag 2

Idag var det dag 2 av dresdyrkursen på Långkärr. Det var upplagt som en clinic och vi var tre grupper som red. Jag red i första gruppen tillsammans med Patricia och Elin, medan Elsa och Wilma tittade på. Vi fick ett antal programdelar i uppgift - och Elsa och Wilma fick bedöma och motivera sina betyg tillsammans med Sophie. Vi fick rida skänkelvikningar, förvända galopper, öppna och sluta. Den feedback jag fick med mig är att jag rider noggrant och följsamt, men att jag ska våga tro lite mer på mig själv. 

Sussie var snäll och filmade. Jättekul att se hur fina våra skänkelvikningar och öppnor blivit :) Baltazar har kännts jättefin båda dagarna och det visar sig också när jag ser på filmerna. Kul!

När vi ridit klart så bytte vi grupper och jag var med och fick bedöma Elsa och Wilma. Det är svåårt att se vad som är rätt och fel. Men väldigt väldigt nyttigt!

När båda grupperna ridit klart fick vi besök av två tjejer "utifrån". De red två, för oss, okända hästar. Vi fick bedöma olika rörelser och hålla upp poängtavlor och motivera vår poäng. Svårt men kul. Hästarna var bara fyra och fem år och var kanonfina och duktiga :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar