21 mars 2015

Shopping!

Idag har Sussie och jag varit på roadtrip till Sharpman och Mantorps travshop. På våra inköpslistor stod bland annat tävlingskavaj, hjälm, ridbyxor och annat smått och gott. Jag provade typ alla kavajer som fanns på Sharpman. Eftersom jag är ute efter en kavaj som är riktigt slank, så hade jag siktat in mig på en Spooks. Men den var inte riktigt mitt i prick... Fastnade däremot för en Pikeur som var superfin. Tyvärr lite kort i ärmarna i den storlek jag ville ha. Så det blev inget köp där. Kom bara iväg därifrån med nya boots och benskydd till rea :)

Därefter åkte vi vidare till Mantorps travshop. Och tänka sig - där hade de också kavajen från Pikeur, men i lång modell (alltså den som heter 72 istället för 36) och den satt bara hur bra som helst! Är glad att jag lyssnade på Sussies råd att köpa en kavaj i "riktigt" tyg och inte en Spooks som blir lite mer av en tröja/kofta. Mjuk och skön visserligen - men jag hade nog inte känt mig lika fin i den som i den jag valde. Supernöjd! Nu är jag redo för första tävlingen om några veckor :)
Nya kavajen från Pikeur

Måste också låta er jämföra med "potatissäcken" jag haft tidigare. Moahaha.... Kanske ser ni inte någon skillnad? Men för mig är det som dag och natt. Jag kommer känna mig såååå snygg i nya kavajen!

Gamla potatissäcken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar