19 mars 2015

Ute

I kväll har jag ridit årets första träning utomhus. Åh, vad det var skönt att ha gott om plats :) 

Jobbade en hel del med formen och att hitta den utan att börja greja med händerna. Svårt... Fick också tagga till lite och inte bara sitta och finrida. Jag har ju lätt för det. Att finrida alltså ;)

Det blev också mycket galopp i olika tempo. Börjar kunna variera en del nu. Bättre än tidigare... Avslutade förresten med en riktigt bra förvänd vänster galopp. Eller bra och bra... Men jag kom på en grej som gjorde att galoppen blev stabil. Nämligen att vara övertydlig med högerskänkeln i varje steg. Tjoho, det gjorde nästan hela träningen.

Jag red också mycket skänkelvikningar idag. De sitter inte ännu och jag vill gärna komma på tricket. Idag fick jag rida en ny övning som gick ut på att rida skänkelvikningen felställd (eller helt rak), först i skritt och sedan i trav. Klurigt, klurigt... Men det är veckans läxa, så det är bara att träna på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar