3 mars 2015

Sadel

Den här våren har Bazze fått skav på ryggen av sadeln. Eller skav och skav... Men pälsen blir nött. Först var det bara shabraket som skavde, men sedan även bakkanten på bossorna. 

Har fått förslag på att lägga en pad under sadeln, men det har inte kännts helt ok. Jag har mer velat lyfta sadeln fram för att få den att ligga an mer bak = inte glappa. Igår fick jag min känsla bekräftad av en tjej som är utbildad sadelprovare. Hon sa att Bazze saknade muskler fram för att lyfta sadel tillräckligt. Så hon föreslod en tunn pad fram. Precis som jag tänkt :) Så det visar att jag ska gå mer på min egen känsla, för den är ofta rätt :) Lite som den feedback jag fick på kursen i helgen. 

Kanske hög tid att börja lyssna på mig själv nu när jag är över fyrtio. Hihi... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar