29 mars 2015

Dressyrträning

I helgen har det varit dressyrträning på Långkärr. I går var det "bomövningar för dressyrhästen" och idag var det ren dressyrträning. Jag valde att inte vara med eftersom mannen är bortrest... Även om barnen är stora så blir det lite väl styrigt med mat, fotbollsmatcher, träningar och hunden....

Eija-Leena hoppade på tillfället att vara med i stället - och jag kunde så klart inte hålla mig borta från att titta. Igår hann jag fram precis när de började trava av - och de såg så fina och avslappnade av tillsammans. Bomövningarna hölls på utebanan i solen och både häst och ryttare var svettiga, hihi...
Bomövningar i solen

Idag var det däremot spöregn och dressyrpasset hölls inomhus. Det smattrade så dant på taket att Sophie fick ta fram öronsnäckan... för annars gick det inte att höra vad hon sa.

Hur som helst så är det jättekul att se Eija-Leena träna. Hon och Bazze har hittat många fler knappar sedan jag såg dem sist och det ser så fint ut :) Härligt och positivt ekipage :) Jag passade på att trimma in  kameran och tränade på att fotografera i ridhuset. Fick till rätt ok inställningar tror jag. Filmade också med Eija-Leenas kamera.
Eija-Leena o Bazze på dressyrträning

Avslutningsvis fick vi lite "skäll" av Sophie för att vi måste bli bättre på att klättra och köra bommar... Ryggen behöver stärkas och nu är det hög tid att ta tag i saken. Eija-Leena pratade lite om det och hur vi ska lägga upp det så att han får regelbunden ryggträning. Blir ju lättare nu när det är sommar - både i skogen och att kanske kunna ha bommar framme på utebanan :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar