18 mars 2015

Hovis och sånt...

Idag var det dags för Bazze att bli fin om fötterna. Har sagt det förr - men jag är verkligen nöjd med Tessan som skor Baltazar. Så behöver du en hovslagare i Norrköpingstrakten kan jag rekommendera Tessans hovar :)

Nåja, när fötterna var fina så var det dags att rida. Hade planerat ett motionspass över bommar, men det gick inte riktigt eftersom vi var tre stycken i ridhuset. Skulle nog ha gjort som jag tänkte från början och ridit på utebanan. Hur som helst hade jag svårt att hålla fokus och tappade delar av min plan. Men motion med mycket galopp fick han i alla fall. Behöver få upp flåset lite mer inför säsongen.. 

Det är fortfarande skav av sadeln, men bara på ena sidan. Dessutom tycker jag han är tunn över manken, typ. Suck, orkar inte med om sadeln behöver bytas... Kanske ska prova att ha fårskinnspadden under igen?

Nä, bäst jag slutat skriva nu. Annars blir jag bara med neggig... Hörs i morgon i stället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar