28 februari 2015

Dressyrkurs dag 1

I helgen har Sophie dressyrkurs på Långkärr för sina elever som tävlar. Vi var indelade i grupper och jag red tillsammans med Elin (som lånade Challe) och Patricia. 

Idag var temat framridning. Vi fick, utifrån våra egna förutsättningar, rida fram till en "tävling" och skulle vara klara efter en viss tid. Väldigt nyttigt för mig, eftersom jag oftast saknar en plan och gärna bara rider runt lite planlöst på stora volter. Fick med mig många bra tips idag :)

Baltazar var riktigt fin redan från början och känslan höll i sig hela passet. Kanske berodde det på att jag var taggad redan när jag vaknade i morse, hihi... Så jag var riktigt fokuserad från start och det lönade sig. Älskar att den fina ridkänslan håller i sig! Men å andra sidan... så hade det varit intressant att rida om Bazze varit ofokuserad och sprang "ponnytrav" Jag undrar jag hur det skulle gått ;) 

Och så tycker jag det är så himla kul att träffa "alla" och hinna prata. 

Idag flyttade förresten Linda och Tessan. Blev så tomt med en gång... :( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar