8 februari 2015

Islandshäst

I går firade vi Helenas födelsedag genom att rida islandshäst på Gibraltar. Vädret visade sig från sin bästa sida och vi fick en fantastisk förmiddag.

Jag fick rida en sexåring som hette Gleasir och maken, som bara ridit några få gånger tidigare red en tjugoåring som hette Banksy. Jag red sist i ledet och maken precis framför mig, så jag kunde rida upp o hjälpa till ibland. Blir så glad av att få dela en ridtur med honom och visa hur härligt det är på hästryggen.


Vi var ute i 1,5 timme och fick prova på både tölt och galopp. Mycket modigt med tanke på att vi hade två nybörjare i gruppen. Men både hästar och ryttare var jätte duktiga :) Bland annat galopperade vi över ett snöigt stort fält. Underbart med så trygga hästar :)


2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Och du red unghäst! Bra gjort av er alla. 1½ timme är länge om man är ovan. Undrar hur kropparna mår idag? Jag har aldrig förstått hur folk vågar galoppera första gången de rider, och tillsammans med andra hästar! Men det är väl för att de inte begriper bättre... ;)
    Mys, mys, mys! :)
    /Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog tur att "nybörjarna" inte vet allt som kan hända när man galopperar över snöiga fält. Haha, men maken så att han ju skulle ramlat i den mjuka snön om han föll av. Fniss...
      Kul för mig att prova unghäst också. Han var så himla trevlig o söt. Ville ta med honom hem...

      Radera