24 februari 2015

What ever...

Det här inlägget har inte mycket att göra med hästar alls... men idag är det en sådan dag...

Jag försöker verkligen att inte ta åt mig av saker och ting. Jag försöker att inte bära andras ansvar på mina axlar. Jag försöker att inse att jag inte kan lösa allt. Jag försöker att inse att jag inte kan hinna allt. Jag försöker att inse att ingen annan heller kan hinna eller kunna allt. Men ibland är det svårt...


Jag avskyr att känna när nedstämdheten och apatin kommer smygandes - det är då jag vet att jag är stressad så in i norden. Eller snarare att stressen har gått för långt .... När stallet, träningen och tävlandet börjar kännas som en press istället för att vara något som ger energi - då vet jag att jobbet tagit över för mycket. Igen!

När jag inte vill prata, inte vill umgås och mitt skratt känns långt borta...  När jag inte längre är mig själv....

Mitt arbete är av naturen stressig och jag är van att hantera många viktiga saker på en gång. Men när det samtidigt är rörigt och oroligt i organisationen - då sliter det allt för mycket. Jag är absolut lojal mot min arbetsgivare, men någonstans tar ju ändå orken och lusten slut.... Och det här känns inget roligt längre...

Jag vet att det går över. Jag vet att det blir bättre. Jag vet att alla har det tufft ibland. Men just idag vill jag bara tycka synd om mig själv....

2 kommentarer:

  1. Du vet att det blir bättre och annorlunda. Men just nu är det som det är. Det är okej att vara trött, och att ösa ur sig. Alla behöver det ibland. Svårt med jobb som tar över, när man dessutom gilla det man gör. Ja, jag håller bara med dig alltså. Inte mycket till hjälp. Jag känner också att det är trist när det som borde ge energi inte ens det är riktigt kul längre - pga tidsbrist.
    Det är nog bara att låta det vara som det är, om det inte går att aktivt förändra arbetssituationen.

    Kram, Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har så rätt... Det blir bättre och det blir annorlunda, men det är bara så jobbigt när det pågår. Det känns dock redan bättre, så tack och lov gick "toppen" över ganska fort den här gången... Men tyvärr ligger den inte så långt borta utan blossar väldigt lätt upp igen.

      Hoppas vi ses på kursen i helgen och kan samla lite energi tillsammans :)

      Radera