12 februari 2015

Stress :(

Känner ni igen de där dagarna när allt är så stressigt att det känns som att livet håller på att trilla ihop? Så har jag haft det idag. Inte bara stress för att det är mycket att göra utan också för att det är oroligt och irriterat på jobbet så att jag får ont i magen. Och tyvärr verkar ljusningen inte inom synhåll...

Det är dagar som dessa jag tackar min lyckliga stjärna för att jag har Baltazar och stallmiljön. Väl där torkar alla tårar och jag glömmer bort att vara sur, stressad, ledsen och arg. Bäst av allt är att träna dessa dagar för då är det fullt fokus som gäller. Så en träning var perfekt idag :)

Idag övade vi på att jag inte ska låta yttersidan bli för lång. Jag vill gärna ställa/böja för mycket inåt och släppa yttersidan. För att komma åt det (jag gissar att det är därför i alla fall) så red vi öppna i galopp och sedan i trav. Just det, vi gjorde öppna på volten också. Svårt var det. Men jag älskar att sitta och klura med sånt :)

Somnar nog ganska gott i kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar