26 februari 2015

Två veckor

Första inlägget från min padda som jag fick i födelsedagspresent. Jippie! 

I dag red jag första träningen på två veckor... Eller snarare första ridpasset på två veckor... Har ju varit på semester och då har Eija-Leena och Jenny A hållit igång Baltazar. De har gjort ett bra jobb, för Bazze kändes väldigt fin, mjuk och lyhörd. Det tackar jag för! 

Idag jobbade vi med att "få med" och "hålla ihop" yttersidan - och då speciellt ytterbogen. När jag fick till det blev det stor skillnad i både form och känsla, så det ska bli kul att jobba vidare med. Gjorde många övergångar skritt - trav - galopp - trav - skritt osv samtidigt som jag inte fick tappa bort ytterbogen. Körde också galopp innanför spåret. Haha, huuur kan något så lätt vara så svårt?

Hihi, kolla Bazzes tunga ;)

Sen gjorde vi något klurigt. Ni vet när man rider i skritt på en liten fyrkant och gör en framdelsvändning i varje hörn? Ja, den övningen gjorde vi... Först i skritt och sedan i trav - det gick väl rätt ok. Men sen skulle vi göra i galopp! Snacka om kortslutning i min hjärna när galoppskänkeln ska dras bak i själva vändningen. Precis hur svårt som helst... Jag var så koncentrerad att jag typ ställde mig på tå och lutade mig framåt. Hihi...

Pratade tävlingar också och jag börjar bli riktigt sugen. Har dock inte hittat någon bra innan Skogslotten och det känns lite trist och stressande. Men jag försöker att inte stressa upp mig över det - för jag vill ju tävla för att jag tycker det är kul. Det ska inte kännas som något jag måste.  Sugen blev jag i alla fall :)

Och så längtar jag till helgen och dressyrkursen. Tror den kommer vara jättebra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar