2 maj 2015

Tävling

I dag var det dags för årets första utomhustävling. Med regnet hängandes i luften tuffade Sussie och jag iväg till Vikbolandet strax efter nio. Jag var av någon anledning väldigt nervös... Det brukar normalt ge med sig när jag kommer till stallet. Men inte idag...

Hur som helst... Jenny A mötte upp på tävlingen (hon jobbade i sekretariatet) så alla musketöserna var på plats. Bazze var pigg o glad och trampade på ordentligt när Sussie skrittade fram honom. Jag valde (liksom de flesta) att rida fram i ridhuset. Baltazar kändes riktigt fin o framåt, mjuk och med för hjälperna. Jenny o Sussie gav också tummen upp (vilket är vad jag önskar, för jag ha med mig positiva kommentarer in på banan i stället för att höra vad som fattas).

I collecting ring kändes det också bra, men när vi kom in på banan och fick startsignal så kroknade vi totalt. Eller... Jag tyckte att vi kroknade och typ gav upp redan efter första volten. Men... När jag tittar på protokollet så fick vi bra poäng där, så om jag bara ridit vidare med in annan attityd så hade vi nog klarat oss bättre. Skritten kändes lååångsam och i vänster galopp så bröt han helt plötsligt av. Mitt i volten?! Superskumt...

Slutade på knappt 61% vilket ju kändes sådär. Men efter lite kaffe o kramar från musketöserna kändes det bättre.

Och när jag nu tittar på videon så ser det inte alls så trögt o tungt ut som det kändes. Så den lärdomen ska jag ta med mig... Andra kanske inte alls ser det jag tror, dvs en tråkig känsla för mig kanske inte syns för de som tittar på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar