19 maj 2015

Elsa

Idag var en lite speciell träningsdag... Normalt sett tränar ju Eija-Leena på tisdagar, men eftersom hon var bortrest passade jag på att fråga om Elsa ville komma och träna i stället. Och det ville  hon :)

Måste säga att hon är otroligt duktig... Rider så mjukt, tydligt och följsamt. Redan när hon red fram så såg det så fint ut och de hade inga problem att "hitta" varandra. Härligt att se min häst bli riden så fint :)

När träningen väl drog igång så fick både Elsa och Bazze jobba på ordentligt. Men jisses så bra det gick. Jag fick flera aha-upplevelser om hur saker och ting ska se ut och ridas. Det blir så tydligt när någon annan gör det som vi också tränar på. Så nu är jag mer än sugen att träna jag också... Men jag får lugna mig till på torsdag. Hihi... 

Kul också att hinna prata lite med Annica och få lite rapporter om hennes nya häst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar