17 maj 2015

LA:1 i Norsholm

Idag var det alltså dags att rida årets första LA:1. Egentligen hade jag velat vänta... men å andra sidan skulle jag kunna vänta till dödsdagar innan jag känner mig redo. Så det var väl lika bra att kasta sig ut i det, hehe...

Maken var med som "stalldräng" och gjorde det med bravur. Skönt att han är så trygg och lugn - även om han inte har koll på det här med hästar.


Jag hade tur och fick en tidig starttid - så Sophie (som dömt klassen innan) hade möjlighet att hjälpa till på framridningen. Jag fick många bra tips och råd, som jag kan ta med mig framöver också. Både på övningar och hur jag ska fokusera. Framridningen kändes hur som helst bra... även om jag skulle vilja haft mer "tryck" i benen.

Väl inne i ridhuset så tycker jag att känslan höll i sig helt ok. En bit i i programmet så slamrade dock dörren på kortsidan till rejält (eller kanske inte dörren, utan mer de svarta "gummigrejerna" längst ner) och Baltazar slängde sig åt sidan. Haha, på filmen ser jag så förvånad ut.. Fattade inte vad han höll på med... Sen fortsatte det i samma stil. Varje gång vi gick förbi kortsidan, så fånade han sig.. Stannade eller hoppade åt sidan... Suck...

Red totalt ihop 56,32% - men det som känns lite förvirrande är att de låga poängen är i början av programmet. Alltså innan han började "hoppa omkring". Kan i och för sig hålla med när jag ser filmen... men på något sätt så visar det väl att jag inte riktigt är redo för LA. Så jag får fortsätta öva helt enkelt. Hade så gärna velat gjort det bättre idag... men ja ja...
Hm, vad är det här för rörelse..?

Min "lagkompis" från "Team Långkärr", red dock ihop över 67% och slutade på 3 plats. Rackarns så duktig hon är! Grattis Patricia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar