27 maj 2015

Rensa o röja

Puh, idag var en sån där dag när ridlusten var som bortblåst. Att trimma var ingen idé, för jag hade bara suttit och åkt runt runt. Skogen då? Nä... Hade inte jättelust med det heller. Tog i stället tag i något som hängt över mig ett tag - nämligen att rensa o röja i stallskåpet och på logen. Åh, vad skönt det var! Lade flera täcken för tvätt, tog med mig saker hem att tvätta, tog hem saker för att sälja/ge bort... Ja, en riktig storrensning med andra ord. Huuur skönt som helst :)

Har lite ångest för att jag inte red idag. Det är ju tävling på söndag och jag har bara en riddag innan dess (Eija-Lerna har ju fredagar och lördagar) Jag vet innerst inne att det inte spelar någon roll, han kommer inte gå sämre på söndag för att han vilade idag. Kanske till och med tvärtom... Men den där osäkerhetskänslan finns där ändå... Rätt eller fel? Tja, nu är det bara att gilla läget :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar