21 maj 2015

Soligt

Idag var det närmare 18 grader när det var dags för träning. Skönt visserligen, med det börjar bli hög tid att rida i t-shirt :)

När jag red fram så kändes Bazze inte helt samarbetsvillig. Jag misstänker att det kanske var lite träningsvärk från i tisdags. Hur om helst så blev det väldigt bra till slut. Jenny tog några bilder på slutet när vi travade av (därav den låga formen) och kolla in hur poppiga vi är i grönt och rosa. Jag äälskar färg! 

Idag jobbade vi med delar ur LA:3. Dels skänkelvikningarna (och öh, de kräver en del jobb innan de sitter. Men det är stor skillnad mot för bara några månader sedan) och dels förvända galopperna. Kul! 

Fick med mig några saker att tänka på och jobba med:
* Att alltid sitta åt "rätt håll" i galoppen. Jag vill gärna luta mig åt fel håll - och det känns som omöjligt att få fram rätt axel.
* Att inte tycka att det känns långsamt bara för att jag får ihop formen. I stället behöver jag släppa fram/upp huvudet och skänkla på.
* Att få fram handen på tygeln. Nu när jag tänker på det blir jag nästan tokig av att se på bilderna hur jag har händerna i knät. 

Det var en sån där skön kväll när "alla" var där. Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar