26 maj 2015

Banan igår :)

Igår var det musketösernas dag (alltså måndag) men jag fick tyvärr rida ensam. Challe står på vila just nu och Jenny A har ridvila av sig själv. Så jag fick trimma själv... Men ärligt talat tycker jag det är rätt kul också, det där att sitta och trimma på egen hand. 

Jag red igenom LB:1 i olika delar, alltså travdelen för sig och galoppdelen för sig. Jag övade mig med att få fram händerna och att rida framåt utan att bli lång. Nu när jag börjar få fatt i bakbenen så orkar han inte riktigt gå fram, men det går bättre och bättre. Jobbade också med vänstergaloppen och att verkligen komma åt med högerskänkeln - och att vända kroppen i färdriktningen. Haha... Svårare än man kan tro ;)

Dessutom provade jag på lite skänkelvikningar åt båda hållen. Känns riktigt bra när jag är moga med att inte ställa för mycket och att driva framåt med ytterskänkeln. Härligt - snart kanske det sitter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar