28 maj 2015

Blöt!

Lagom när jag gick ner till träningen, så började det smådroppa från himlen. Och en bit in på lektionen så regnade det ordentligt. Burr, vad blöt jag blev. Tänkte inte på det när jag red - men efteråt...

Idag fokuserade vi på att rida framåt. Och ännu mera framåt. Och att i det försöka hålla en bra form. Hehe, här har vi lite att jobba med. Vi är ju helt inne på en kort form, så att strecha ut är inte det lättaste. Men det känns bra att få lite mera fart. 

Har svårt att få igenom vänstersidan. Han biter sig lite fast och vill inte runda i sidan. I alla fall så struntar han i mig eller förstår helt enkelt inte. Nästa vecka ska Sophie rida och det känns bra. Det är så lätt att fastna i en ond cirkel.

Avslutade med att rida igenom programmet inför söndagen. Förutom att formen inte riktigt var med oss så kändes det bra. Men - jag måste lära mig att känna vad som är lagom fart i traven. När jag tycker det är lagom är han på gränsen till springig. Och när det är lagom tycker jag det känns lååångsamt. Men jag övar på att "vila i känslan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar