15 maj 2015

Igår...

Igår var det träning, som varje torsdag. Fick sällskap av Ulrika :) vilket var väldigt kul. Länge sedan vi hann prata lite mer på egen hand. Hon hjälpte också till att filma lite, så att jag fick se hur vi ser ut nu för tiden. Tycker faktiskt att vi är riktigt fina - men jag förstår vad Sophie menar när hon säger att jag ska flytta fram handen på tygeln... Och att jag ska mjukna i höger armbåge... 

Känslan var hur som helst väldigt fin. Till och från så får jag ihop honom så mycket både fram och bak att han tappar sin framåtbjudning. Men med lite lättridning och peppning så löste vi det också. Utom några gånger på slutet när vi mest gick på tvären. Hihi... 

Det blev också lite kämpigt i vänster förvända galoppen, men efter en del kickar så löste vi det också. Härligt ändå att känna att jag kan få Baltazar att jobba ordentligt, så att han blir trött och får använda sina muskler. Och förhoppningsvis sätta några nya :)

Avslutade med att rida igenom LA:1 inför söndagen. Kändes riktigt bra, även om vissa av vägarna blir lite "snabba". Jag fick med mig tre saker att tänka på:
1. Andas
2. Tänk på att högerbogen/sidan inte faller ut
3. Vägarna i skänkelvikningarna och förvända

Känner mig redo för årets LA-debut.  Nu är det dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar