16 maj 2015

Suugen och målsättningar

Ihh, vad jag är sugen o laddad inför morgondagens tävling. Hoppas att det håller i sig och att vi får en bra känsla. Har en ny idé om hur jag ska hålla humöret på topp och skrämma bort de nervösa tankarna. Hur? Jo, poppa favoritmusiken i bilen. Det har jag ju helt glömt bort i år... 

Så vad är då målsättningen med morgondagen? Jag är som ni kanske vet "tvingad" att rida LA eftersom min tränare dömer LBn som jag hellre hade ridit. Men även om det känns läskigt, så vet jag att det är dags att testa nu igen. Flera saker övar vi fortfarande på (skänkelvikningar till exempel) men om vi har en bra dag så sätter vi dem godkänt. Ryggningen vet jag heller aldrig hur den går, men föresatsen är så klart att vi ska sätta den.

Om vi har ett bra flyt med en skön känsla, så hoppas jag att vi kan rida på godkänt. Helst godkänt på varje del så klart.

Om det känns tungt och osäkert, så är målsättningen att försöka lösa det i programmet och hitta en ok känsla trots alls. Att andas och att fokusera på varje del för sig. I det fallet är det tveksamt om vi kommer upp i godkänt, men det viktigaste är i så fall att se det som en övning och försöka andas mig tillbaka till en skön känsla.

Spännande ska det bli i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar