7 maj 2015

Bästa!

Efter kvällens träning kan jag återigen konstatera att jag har en fantastiskt bra tränare. (För er som inte vet, så är det Sophie Lindström som håller till på Långkärr gård utanför Norrköping. Ni hittar hennes hemsida på sittupp.se)

Hur som helst - idag fick jag ett pepp-talk eftersom jag var lite låg efter förra tävlingen. Det behövdes och nu är jag på g igen :) Sophie har så bra infallsvinklar och får mig att tänka på andra sätt än jag brukar. Som sagt... hon är den bästa!


Sen blev det träning så klart. Idag fick jag extra utmaning i att hålla händerna längre fram på tygeln och flytta fram handen längst halsen. Det gjorde att Baltazar kom upp med huvudet och in med benen. Han skulle fortfarande vara kort i formen, men genom att flytta fram handen så får han ändå mer plats för benen. Det blev så himla bra till slut.

Som sagt... älskar hennes sätt att undervisa och få fram det bästa ur varje elev och häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar