11 maj 2014

Tävling igen

I morse ringde klockan strax innan sex och jag studsade upp (nåja...) för att åka på tävling med Jenny A och Baltazar. Den här gången stod en LA:1 i Tollstad på schemat. Jenny var i stallet redan vid kvart i sex för att fodra... så det var tidig morgon för henne.

Vädret var - regnigt! Så både häst, ryttare och medhjälpare blev blöta. Inte supermysigt... men det har fått mig att inse att jag måste investera i en riktigt bra och lång regnkappa, hihi... Baltazar var inte på sitt bästa humör och ville inte riktigt bjuda till idag. Det var som om all energi rann av honom redan på framridningen. Jenny gjorde trots det en riktigt bra ritt - för han är inte lätt att få igång när han är på det humöret.

Regnet gjorde att jag inte fotade något under framridningen, men det blev i alla fall några bilder innan start...  Fotade på långt håll och inomhus, därav kvaliteten.

 Tja, dagens ritt får vi se som en erfarenhet. Desto mer spännande var det då med transporten. Idag åkte vi nämligen i Jennys transport eftersom jag ville prova att ha en lägre bom. Och anledningen till det är att jag ska lämna in min egen transport för att installera en sådan (lägre bom alltså) och ville se hur Bazze funkade med det.

När det gällde urlasningen så gick det super! Det var som om han blev medveten om att det faktiskt fanns en bom där och att han inte kunde slänga sig bakåt. Så det är jag supernöjd med! Nu längtar jag tills jag fått min, lägre bom, installerad :) När det gällde ilastningen så gick det också över förväntan. Bazze var väääldigt tveksam om vi faktiskt tagit rätt transport - och vi fick göra två försök med varje lastning. Men när vi bara sa att "Jo, vi är säkra på att det är rätt transport" så gick han snällt på. Så duktig han är min lilla häst...

Och nu något läskigt som jag knappt vågar skriva. Vi spånade lite på att jag ska rida min första tävling i Finspång om drygt en månad. Tror det är en LB:3. Ihh... nu blir jag jättenervös om jag kommer klara det. Kommer jag känna mig så pass i form? Jag har ju en förmåga att inte vilja åka på tävling förrän jag KAN ALLT. Haha... vi får väl se om jag antar utmaningen... Men skönt med kompisar och tränare som peppar och pushar... annars blev jag väl ridandes  skogen med mina mjukisbyxor. Nej - nu är det nya ridbyxorna och lite seriöst ridande som gäller... Så får vi se hur det känns om någon vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar