5 maj 2014

Otålig!

Första gången på hundkursen är avklarad - och jag kan konstatera att Lykke skällde typ tusen gånger mer än de andra hundarna tillsammans :-(  Jäkla hund!

Kursen var i alla fall väldigt bra och är på Hundcenter i Norrköping med Tina Krulle som tränare. Vi har gått kurs för henne med vår tidigare hund och tyckte det var bra. Även detta känns riktigt bra så här långt.

Ja, bortsett från att Lykke inte riktigt är som jag vill ha henne. Jag är också för otålig för att tycka att det är kul att träna bort hennes skällande. Det känns som en allt för stor utmaning - fast jag inte ens har försökt mer än några månader. Nä, jag vill ha snabbare och tydligare resultat. Det är likadant i ridningen. Jag har bråttom med att bli bättre... Bråttom till vad? Tja, jag vet inte riktigt...

Maken o jag ska i alla fall göra ett seriöst försök med tränandet av Lykke nu. En plan ska sättas upp och gemensamma övningar ska bestämmas. Får nog anledning att återkomma om resultatet... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar