14 maj 2014

På hästryggen

Äntligen har jag ridit ett pass lite mer "på riktigt". Fast det var väldigt nära att ritten regnade/åskade/haglade bort. För det var ett hemskt oväder när jag kom till stallet. Men det stillade sig lagom när jag gjort sysslorna.

Idag körde jag både skritt, trav o galopp. Tycker att det funkade riktigt bra, med tanke på att det var länge sedan jag red. Det märks att jag saknar en hel del magmuskler, för jag har svårt med balansen när jag sitter i trav o galopp. Orkar inte heller få upp formen när jag saknar bålstyrkan, så han blir lite låg... Men så får det vara tills jag får tillbaka styrkan.

Riktigt kul var det att känna hur flexibel han var i traven. Ökade o kortade steget med minihjälper :-)  Vilket register han fått :-) Tack snälla Jenny o Eija-Leena för att ni hållt igång honom så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar