19 maj 2014

Kurs

Har precis kommit hem från veckans hundkurs - och jag är såå glad. Efter att jag berättat om gårdagens (i mina ögon) misslyckande med Lykke, så tog tränaren Tina kopplet för några minuter. Hon visade tydligt vad som var ok och inte... Lykke var lite förvirrad men började snabbt lyssna och förstå vad Tina ville.

Sedan fick jag ta över. Och tro det eller ej... men jag lyckades behålla Lykkes fokus under båda träningstillfällena :-)  Vi gjorde till och med övningar lös och hon följde mig. Och några av de andra hundarna yrade runt och kom fram till Lykke - men när jag sa till henne så gick hon med mig i stället:-D. Duktiga, fina hund!

Men jisses vad övertydlig jag behövde vara. Men när jag är det så funkade det. Nu är jag taggad o sugen att träna vidare :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar