3 april 2014

Stallet igen

Jippie, idag var jag i stallet igen eftersom Bazze fick en genomgång av equiterapeften.
Hon tyckte att vi var på rätt väg, även om han fortfarande är ojämt musklad bak och har kvar en del av sin underhals. Men om vi fortsätter jobba med ridningen som vi gör, så kommer det förhoppningsvis att bli bättre.
Det hon såg som vi behöver hålla koll på, är att han inte hade musklat sig så mycket som önskat i sadelläget. Kanske beroende på att sadeln inte ligger optimalt? Sophie ska kolla extra på det när vi rider framöver - så får vi se om den behöver justeras på något sätt.

Var bara i stallet en dryg timme, men det tar ändå på krafterna. Kände att jag nästan inte orkade prata till slut... Känns lite underligt - men när jag tänker efter så är det ju bara två veckor sedan operationen... Så helt konstigt är det kanske inte att jag blir trött när jag är "hemifrån"...
Ja ja, det kan bara bli bättre :)

Lite smått irriterad..?

Linslusen Mojje :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar